دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
خوزستان

اجلاس یک‌روزه مدیران مدارس علمیه خواهران خوزستان در مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، اجلاس یک‌روزه مدیران مدارس علمیه خواهران خوزستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین رجبی معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی پارسا، رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی تربیتی، خانم کبیری رئیس اداره بازرسی و نظارت و خانم طباطبایی رئیس اداره راهبری واحدهای علمی تربیتی برگزار شد.

در ابتدای این اجلاس، حجت الاسلام والمسلمین طاهر مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان از حضور آگاهانه و فعال مدارس علمیه خواهران استان در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی استان تقدیر و گزارشی از عملکرد مدیریت حوزه علمیه خواهران استان ارائه کرد.

اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران خوزستان برگزار شد+ عکس

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رجبی معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر نقش خواهران طلبه در مهندسی فرهنگی تصریح کرد: هر چقدر بشر پیشرفت کند کار و فعالیت فرهنگی سخت تر و پیچیده تر می شود. لذا دو مسئله مهندسی فرهنگ و مهندسی فرهنگی هر روز پر اهمیت تر و ضروری تر از گذشته خواهد شد.

وی بیان کرد: خداوند متعال بر اساس کنشها، رفتارها، جهادها و تلاش های انسانها، فرهنگ ها را تغییر می دهد و آنچه که وظیفه ماست این است که با مدیریت و مهندسی فرهنگی دلهای خاموش و خفته را بیدار کنیم.

اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران خوزستان برگزار شد+ عکس

در بخش دیگری از این اجلاس حجت الاسلام والمسلمین محمدی پارسا، رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی تربیتی عنوان کرد: کنشهای اصلی فرهنگی چه کنش مثبت و چه کنش منفی حول محور بانوان در حال رخ دادن است. اگر بنا باشد اتفاق فرهنگی بزرگی در اجتماع رقم بخورد قطعا توسط بانوان بالاخص خواهران طلبه رقم خواهد خورد.

وی افزود: آنچه که حوزه علمیه را از دانشگاه متمایز می کند، کیفیت و وضعیت آموزشی نیست چون چه بسا همین علوم را در دانشگاه و با دردسرهای کمتر بتوان فراگرفت اما این معنویت و فرهنگ است که باعث استقبال بانوان از ورود به حوزه های علمیه می شود.

اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران خوزستان برگزار شد+ عکس

خانم کبیری رئیس اداره بازرسی و نظارت حوزه های علمیه خواهران دیگر سخنران این اجلاس بود و به بیان نکاتی در خصوص اهمیت پیشگیری از مشکلات صیانتی کادر و طلاب پرداخت.

در انتهای این اجلاس خانم طباطبایی رئیس اداره راهبری مدارس علمیه خواهران در خصوص اهمیت جایگاه هیات امنا و اهتمام به استفاده از این ظرفیت، تشکیل منظم جلسات هیات امنا، پیگیری مصوبات و ارسال صورتجلسه به استان، شرح وظایف مدیران، مرخصی کادر و مدیران مدارس علمیه خواهران نکاتی را عنوان کرد.

اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران خوزستان برگزار شد+ عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha